Klachtenreglement
Wanneer u een klacht heeft over de geleverde zorg, proberen we er het liefst eerst samen uit te komen. Een goed gesprek kan vaak al veel verhelderen en onvrede wegnemen. U bent natuurlijk vrij om direct contact op te nemen met de klachtenfunctionaris.
Binnen 5 dagen maken we met u, Antoinette en de begeleider(s) een afspraak voor een gesprek. U mag altijd iemand meenemen om u bij te staan. Van dit gesprek wordt een verslag gemaakt, zodat het voor alle betrokkenen vaststaat dat alles goed begrepen is. Indien dit niet tot het gewenste resultaat leidt, kunt u op de volgende manieren uw klacht indienen:
Wij zijn aangesloten bij SoloPartners en daar kunt u kosteloos uw klacht indienen bij een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris:
- De klachtenfunctionaris is van maandag tot en met vrijdag (9.00-17.00 uur) telefonisch te bereiken op het nummer 085-485 85 60.
- U kunt uw klacht via mail melden naar: info@klachtenregeling.nl. Het is belangrijk dat u in uw bericht uw contactgegevens vermeldt.
Eventueel kunt u ook per post een klacht indienen
Stuur uw klacht in dat geval naar het Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg:
CBKZ, t.a.v. Klachtenfunctionaris SKR
Antwoordnummer 570
4200 WB Gorinchem
Om uw klacht goed te kunnen behandelen, hebben zij de volgende gegevens van u nodig:
- uw naam en adres
- uw telefoonnummer en e-mailadres
- de naam van degene over wie u klaagt en indien van toepassing ook de naam van de zorgaanbieder waar deze persoon werkzaam is
- een duidelijke omschrijving van uw klacht
Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg
Uw klacht moet binnen 6 weken na ontvangst behandeld worden. Dit kan met 4 weken worden verlengd.
Hierna is het mogelijk om de Landelijke Klachtencommissie Landbouw en Zorg in te schakelen:
Klachtencommissie Landbouw en Zorg – Instituut voor Agrarisch Recht (iar.nl)
Na de Landelijke Klachtencommissie komt de Landelijke Geschillencommissie:
Geschillencommissie Landbouwzorg – Instituut voor Agrarisch Recht (iar.nl)